Chceme se podílet na plánu rozvoje příslušné vzdělávací oblasti a na její koncepci, a to na národní, krajské i oblastní úrovni. Chceme sdílet příklady inspirativní praxe a zkušenosti. Chceme tvořit odbornou profesní oporu pro učitele různých předmětů a přehlednou inspiraci, předávat ověřené podklady a informace.
Metodickou příručku Přírodovědné vzdělávání vytvořila pracovní skupina Národního kabinetu Přírodovědné vzdělávání.
Monika Chrobáková
ZŠ a MŠ Janovice
chemie, přírodopis
Kateřina Kadlecová
ZŠ U Obory, Praha 10 – Uhříněves
přírodopis, zeměpis
Jan Pulec
Gymnázium Jana Keplera
zeměpis
Karel Heřman
Gymnázium Příbram
Fyzika
Hynek Steska
SZŠ a VOŠZ Zlín
biologie
Tomáš Pinkr
ZŠ Eden, Praha 10
přírodopis, chemie
Anna Kejřová
Ústecký inspektorát České školní inspekce
školní inspektorka
Martin Bílek
PdF UK, odborný konzultant příručky
Proděkan pro celoživotní a distanční vzdělávání
Jan Slavík
garant příručky
PDF ZČU
Veronika Machková
UHK - Univerzita Hradec Králové
Centrum
oborových didaktik
Kateřina Čiháková
Muzeum Říčany
ZŠ Světice, přírodopis
Jakub Holec
ZŠ Kunratice
přírodopis, chemie
Miroslava Bělochová
ZŠ Jungmanovy sady Mělník,
chemie-fyzika
Petr Daniš
ŘEDITEL TEREZA
hodnotitel příručky
Martina Kunderová
Gymnázium Aloise Jiráska Litomyšl, chemie-fyzika
hodnotitelka příručky
Hodnocení příručky
„Příručka dobře pojmenovává trendy, jimiž se kvalitní přírodovědné vzdělávání ubírá: rozvoj badatelství, čtenářství, digitální gramotnosti, mezioborového přístupu a důrazu na témata související s environmentální udržitelností našeho světa. Co je ale podle mě nejcennější, přináší učitelům ukázky konkrétních lekcí, plně v duchu těchto trendů, které propojují přírodovědu s praktickým životem žáků.“
Zpětná vazba
Metodický kabinet
Přírodovědné vzdělávání
„Metodické kabinety jsou navrženy jako strukturovaná profesní společenství učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů. Jsou místem, kde si učitelé mohou rozšiřovat své znalosti a profesní dovednosti, vyměňovat si zkušenosti s kolegy a dále se profesně vzdělávat ve svém oboru. Metodické kabinety zajišťují pedagogům aplikaci inovací oborových didaktik a zaměřují se také na pedagogicko-psychologické znalosti a zkušenosti učitelů.
Metodické kabinety jsou platformou, která podporuje činnost jednotlivých učitelů na národní, krajské a oblastní úrovni.“
Projekt SYPO reaguje na současný stav, kdy v českém školství chybí ucelený systém profesní podpory učitelů a ředitelů. Další vzdělávání obou cílových skupin je až na výjimky nesystematické, chybí koncepční podpora pro různé fáze profesní dráhy.